czwartek, 14 listopada 2013

Recykling - upcykling, z rękodzieła sztuk kilka.

 Recykling - upcykling, jak zwał tak zwał - ważne, że "niczego nie wyrzucaj".
Zostałam poproszona przez znajomą (fachowca od ochrony środowiska), o zrobienie paru przedmiotów, które obrazowałyby możliwości recyklingu. Eksponaty będą podróżowały z Nią w różne miejsca, na szkolenia z edukacji ekologicznej.
Wiem, że teraz goszczą w Białymstoku. 


Kolczyki na zapięciu typu rybka, zrobiłam z tekturki na jakiej nawinięte są rajstopy, polakierowane lakierem bezbarwnym. W tle mój koszyczek, którego nie oddałam, ale za to zrobiłem jej podkładkę po kubek, z tej samej papierowej wikliny.

kolczyki z gazet

 recyklingu, kolczyki hanmade, koraliki z gazet, koraliki z makulatury

A to tkaninki wykonane przez dzieci, tym razem na zajęciach z recyklingu, które prowadziłam ja, w ramach współpracy z Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku. Osnową jest włóczka, a wątkiem pocięte na paseczki stare ubrania bawełniane z domieszką czegoś sztucznego - co daje efekt skręcania w ruloniki. Zpagetti własnej roboty...
Tu podaję link do aktualnych warsztatów dla dorosłych.

zpagetti, tkanina, tkanie, tkanina z recyklingu

zpagetti, tkanina, tkanie, tkanina z recyklingu

 W dużym pośpiechu (bo termin miałam "na wczoraj") zrobiłam koszyczek z pociętych torebek na zakupy. 
Tu jeszcze w fazie produkcji, brzeg później ozdobiłam oczkami rakowymi, dorobiłam kwiatek z boku, ale zdjęć już nie zdążyłam zrobić....

koszyczek szydełkowy

szydełkowanie z torebek, szydełkowy koszyczek, recykling hanmade

Nie mogło zabraknąć bransoletki z pociętych, rajstop :-)

bransoletka z rajstop, szydełkowanie, recykling, hanmade

 No i bransoletka z koralików wykonanych z makulatury. Duże koraliki to zwinięta tekturka od rajstop, małe z gazet reklamowych, ten niebiesko - liliowy z białej kartki, której brzegi pokolorowałam mazakami - taki przegląd możliwości. Wszystko oczywiście zabezpieczone lakierem.

bransoletka handmade, koraliki z hazet, biżuteria z recyklingu

W tle podkładka pod kubek.

bransoletka handmade, koraliki z hazet, biżuteria z recyklingu


bransoletka handmade, koraliki z hazet, biżuteria z recyklingu




4 komentarze:

  1. Wow! Takie rzeczy mogą powstać z potencjalnych śmieci. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne! Aż mnie naszła ochota aby spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. bransoletka jest genialna, w życiu bym nie powiedziała ze jest zrobiona z rajstop :) ...super!!

    OdpowiedzUsuń
  4. omatko, piękne to wszystko!:) i idea taka, że się pod nią podpisuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo, same wiecie jak to motywuje do działania, konstruktywna krytyka również mile widziana :-)